SEO optimizavimas. Kas tai?


SEO (Search Engine Optimisation) - tai internetinės svetainės optimizavimas paieškos tinklams. Kadangi vienareikšmiškai populiariausias paieškos tinklas šiuo metu yra Google, šiuo metu užimantis daugiau nei 75% paieškos tinklų rinkos, daugelis apibūdina SEO kaip būdą iškelti Jūsų tinklapį arčiau Google paieškos pradžios pagal jūsų norimus raktažodžius. Deja, šis apibrėžimas visiškai neatspindi SEO esmės. Mano manymu, daug tikslesnis optimizavimo paieškos tinklams apibūdinimas būtų siekis pritraukti daugiau kokybiškų lankytojų iš organinės Google paieškos. Atkreipkite dėmesį, kad SEO nėra tiesiog jūsų puslapio iškėlimas. Šiame įraše pabandysiu Jums paaiškinti ne tik kodėl šis klaidingas supratimas yra toks populiarus, bet ir kokią neigiamą įtaką tai gali turėti Jūsų verslui.

Aukščiau Google paieškoje - nebūtinai daugiau lankytojų

Dažniausias SEO specialistų pažadas - iškelsime Jūsų puslapį į TOP 5 Google paieškoje ar panašiai. Tiesioginė to pasekmė - potencialiai daugiau lankytojų. Jei jūsų patirtis naudojantis paieškos tinklais nesudaro tokio įspūdžio, tai daugelis mokslinių tyrimų nemeluoja - daugiau nei pusė ieškančiųjų atsakymo į turimus klausimus spragtelės ne daugiau kaip TOP 5 rezultatus, ir vos vienas iš dešimties užklys į antrą puslapį. Tačiau ar visada sėkmę paieškos tinkluose atspindi sėkmė jūsų veikloje?

Pabandykite Google paieškoje įvesti "site:". Sveikiname, Jūs ne tik patekote į TOP 5 Google paieškoje, bet VISI 5 pirmi rezultatai yra iš Jūsų svetainės! Nesunku suvokti, jog niekas išskyrus jus ko gero neves tokios užklausos į Google paiešką. Tačiau tiesa tokia, jog dažnai ir paieškos raktažodžiai kuriems Jūsų svetainė yra optimizuota neatneša sėkmės dėl tokios pat priežasties. Kruopštūs SEO specialistai kocentruosis į lankytojų skaičiaus ugdymą, apsvarstydami kokios paieškos frazės taikliausiai apibūdina Jūsų svetainę bei pritraukia vartotojus.

Papildomas pavyzdys - "Tuštybės raktažodžiai": jei jūs gaminate varines grandinėles ir norite jas parduoti internetu, jūs ko gero susikūrėte savo internetinę svetainę ir galvojate apie reklamą. Jūs galvojate, jog geriausias raktažodis apibūdinantis jūsų veiklą yra "juvelyrika". Šiame kontekste "juvelyrika" - tai kas ir vadinama tuštybės raktažodžiais. Įsivaizduokite, kiek daug puslapių reklamuojasi pagal šią frazę ir taip bando iškilti kuo aukščiau. Jums taip pat teks kovoti su didelėmis įmonėmis kaip BRASCO, Vilniaus Juvelyrika ir t.t., tad net įdėję daug pastangų sunkiai pasieksite pirmą puslapį. Na o kaip sako interneto folkloras - geriausa vieta paslėpti lavoną yra Google paieškos antras puslapis.

Daug efektyvesnė strategija - optimizuoti savo svetainę pagal smulkesnes ir konkretesnes paieškas - pvz. "pagoniškos grandinėlės", "amuletai", "tautiški papuošalai" ir t.t. Nors šios užklausos ir nėra tokios populiarios kaip "papuošalai" ar "juvelyrika", Jūs galite pritraukti daugiau lankytojų nes būsite daug arčiau paieškos pradžios. Juk geriau būti didele žuvim mažoje kūdroje, nei maža žuvimi dideliame ežere.

Daugiau lankytojų - nebūtinai didesnis pelnas

Prisimenate - savo apibrėžime vartojau frazę "kokybiški" lankytojai. Jūs manote, "nejaugi lankytojai mano svetainėje gali būti nekokybiški"? Pasirodo - gali.

Jei jūs turite parduotuvę ar kavinę Klaipėdoje, tačiau jūsų svetainė netinkamai optimizuota - jūs pritrauksite nemažai lankytojų iš kitų Lietuvos miestų. Šie lankytojai atsispindės Jūsų svetainės statistikoje, tačiau nepadės Jums plėsti verslo. Priešingai - tokie vartotojai užėję ir pamatę jog Jūsų puslapis jiems nenaudingas tuoj pat iš jo išeis, didindami Jūsų puslapio "bounce rate" (proporciją lankytojų kurie užėję tuoj pat išeina). Aukštas "bounce rate" yra ženklas paieškos tinklui kad svetainė yra nekokybiška ir turėtų būti reitinguojama žemiau. Tai - viena iš galimų prasto vienkartinio SEO optimizavimo pasėkmių, kai aukštyn pakelta svetainė vėl smunka žemyn. Kokybiškas SEO orientuosis į kokybiškų klientų pritraukimą kurdamas tokį turinį, kad nekiltų jokių abejonių apie Jūsų veiklą nei potencialiems lankytojams, nei paieškos tinklams.

Kas yra organiška paieška?

Į SEO specialistus kreipiamasi kai norima padidinti savo verslo pelną, tad tai - savotiška internetinė reklama. Be SEO yra daug kitų reklamos būdų: galima reklamuotis socialiniuose tinkluose, užsiimti remarketingu, Google Ads. SEO - tik vienas iš jų ir niekada neturėtų būti laikomas vieninteliu. Labai galingas reklamos internete būdas - Google Ads. Jūsų svetainę garantuotai pasieks klientai, tačiau už kiekvieną klientą, paspaudusį žalią nuorodą Google paieškoje, Jūs mokėsite po vieną dolerį. Tai yra brangu, ypač jei tik pradėjote savo veiklą. Kita vertus, dauguma lankytojų labiau remiasi organine paieška - rezultatais kurie yra žemiau reklamų, nemokama Google paieška. Google Ads reklamuotis gali kiekvienas kas turi pakankamai pinigų. Tai nesako nieko apie svetainės turinį ir jo tinkamumą Jūsų paieškai. Kita vertus, organiniai Google rezultatai suteikia patikimumo jausmą - paieškos tinklas juos rikiuoja pagal tai, kaip labai jie atitinka ko vartotojas ieško.

Aš noriu optimizuoti savo svetainę. Kaip tą padaryti?

Jei turite savo svetainę ir tik dabar ėmėte galvoti apie SEO - Jūs jau vėluojate. Efektyvus SEO - tai ne tik esamos svetainės modifikavimas, bet ir puslapio dizaino dalis. Jei tik pradedate kurti savo tinklapį - siūlau iš karto galvoti ir apie SEO. Mano mėgstamiausias šaltinis SEO mokymuisi - THE MOZ BLOG .

Tiesa, net ir esant viršūnėje reikia nuolatos domėtis SEO. Nuolatiniai Google pakeitimai, skirti sukurti dar geresnę Google vartojimo patirtį, įneša daug dinamikos ir dar daugiau galimybių konkuruoti lygiomis sąlygomis. Tai tarsi sportas: vieną dieną esi viršūnėje, o jau rytoj tave gali nurungti jaunesnis ir mažiau patirties turintis varžovas. Norint išlikti viršūnėje, reikia kiekvieną dieną domėtis naujausiais Google pakeitimais ir pagal juos tvarkyti savo interneto svetainę. Todėl nėra tokio dalyko kaip "vienkartinis SEO" - geriausi rezultatai pasiekiami turint savo SEO specialistą, nuolatos prižiūrintį svetainę.

Kiek laiko "virškinami" pakeitimai mano svetainėje? Kodėl ne akimirksniu?

Dažnai gaunu klausimą: "va aš pakeičiau viską kaip ir sakėt, bet niekas nepakito gūglėj, kodėl?". Teoriškai, Google Jūsų pakeitimus pamatyti ir pradėti įvykdyti gali net 4-6 mėnesių laikotarpyje dėl įvairių faktorių. Išskiriami trys pagrindiniai: Jūsų svetainės amžius, "praeities santykiai" su Google ir turėtų nuobaudų skaičius. Pats svarbiausias ir labiausiai pakenkti galintis - Google nuobaudos. O jas galima gauti labai paprastai: kopijuojant svetimą turinį, slepiant h1-h6 tag'us ir t.t. Taigi, tikėtis staigių rezultatų neverta, o sąžiningumas turėtų būti ne tik tarp Dievo įsakymų. Siekdami aukščiausių rezultatų SEO srityje, nepamirškite, kad netinkamas elgesys gali būti toleruojamas nelabai palankiai.