Išorinis SEO

Kas yra išorinis SEO?

Išorinis SEO - tai didelė SEO optimizavimo strategijos dalis, kurios tikslas yra pritraukti išorines (iš kitų tinklapių ar socialinių tikslų) ateinančias nuorodas į Jūsų svetainę. Pats optimizavimas vyksta jau nebe Jūsų interneto svetainėje, o kituose tinklapiuose ar net už interneto ribų. Tačiau neapsigaukite - nevisada kiekybė prilygsta kokybei. Nuorodos iš visiškai kita veikla užsiimančių tinklapių yra bevertės ar net kenksmingos, tad aklai pritraukti masę "rekomendacijų" nėra visuomet veiksminga strategija.

Išorinio SEO strategijos

Yra labai daug skirtingų strategijų auginant atgalinių nuorodų į Jūsų svetainę (backlinks) skaičių. Tiesa, ne visi metodai yra vienodai veiksmingi ar net vienodai "legalūs". Sąžiningos SEO strategijos, besiremenčios rekomenduojamais Google kriterijais yra saugios ir ilgame laikotarpyje labai veiksmingos, tačiau norintys greitų rezultatų dažniausiai liks nusivylę ir turės patreniruoti savo kantrybę. Dėl šios priežasties nemažai SEO paslaugų tiekėjų užsiima paieškos tinklų nerekomenduojamais ar net nelegaliais metodais, kurie dažnai suteikia aukštus, bet trumpalaikius rezultatus, tačiau ilgame laikotarpyje gresia baudomis ar net tinklapio šalinimu iš paieškos tinklų. Šiame straipsnyje pateiksliu populiariausius skaidrius ir ne tokius skaidrius metodus.

Pats švariausias ir teisingiausias išorinio SEO sprendimas - rašyti daug kokybiško turinio. Ištikimi šio tinklaraščio skaitytojai prisimins, jog ta pati rekomendacija buvo siūloma ir vidinio SEO optimizavimui. Tačiau kokybiškas turinys ne tik leis Google robotams suprasti apie ką yra rašoma jūsų svetainėje ir atitinkamai ją charakterizuoti. Kokybiškas turinys pritrauks ir realius, gyvus skaitytojus, kurie bus daug labiau linkę dalintis Jūsų tinklalapiu jei jiems jis bus įdomus ar naudingas. Tiesa, akivaizdus šios strategijos trūkumas - kaipgi pritraukti pirmuosius skaitytojus į savo svetainę?

Socialinių tinklų nauda išoriniam SEO

Facebook reklama yra labai galingas ginklas siekiant pritraukti naujus klientus, tačiau daug svarbiau yra kokybė, o ne kiekybė. Yra daugybė puslapių Facebook'e, kurie skelbiasi SEO specialistais ir už tam tikrą atlygį reklamuoja, kitaip sakant renka like'us Jūsų įmonės puslapiui. Kainos išties patrauklios. Paskutinėmis tendencijomis, 500 like paspaudimų ant norimo puslapio kainuoja vos 10 eurų. Bet ar verta pirkti? Taip, jeigu naujai pritraukti lankytojai priklausytų Jūsų tikslinei grupei. Tačiau realybė yra tokia, kad Facebook reklamos specialistai, turintys keletą puslapių, kuriuos seka daugiau nei 100 tūkstančių žmonių dalinasi Jūsų pateikta informacija tik kaip priedanga reklamuoti įvairius konkursus, kurių dėka jie pritrauks dar daugiau naivuolių. O tikslinė Jūsų puslapių sekėjų grupė bus klasikinė "konkursiukų laikintojų", kurią apima žmonės, tikintys horoskopais, bijantys skiepyti savo vaikus ar Darbo partijos rinkėjai. Taigi, jeigu Jūsų tikslas - pritraukti potencialius, mokius klientus, kurie padėtų vystyti verslą, patartina kreiptis į tokia pačia arba panašia į Jūsų veikla užsiimančius ir turinčius didelę auditoriją puslapius. Draugiškos partnerystės su konkurentais neretai būna naudingos abiems pusėms, tad neatmeskite šios idėjos neapsvarstę visų argumentų.

Jei potencialios partnerystės su konkurentais nėra jūsų strategijos dalis, tuomet siūlau pradėti aktyvią veiklą socialiniuose tinkluose patiems. Aktyvus bendravimas su potencialiais klientais, straipsnių rašymas padės pritraukti didelę auditoriją, kuri galimai pirks Jūsų paslaugas. Žinoma, pradėkite nuo draugų ir pažįstamų, tačiau kokybiško ir akytvaus bendravimo vedama veikla padės Jums suburti Jūsų veikla susidomėjusią bendruomenę.

Mainai nuorodomis, interneto katalogai, mokama reklama

Pradėsiu nuo perspėjimo - niekas, kas aprašyta šioje pastraipoje, nėra rekomenduojama Google geriausios praktikos patarimų. Nepaisant to, kai kuriuos metodus vis tiek galime vadinti legaliais ar švariais, nes naudodami juos nebūsite nubausti paieškos tinklų - blogiausiu atveju jie bus neveiksmingi, tačiau dažnai kilstelės Jūsų svetainę. Vienas tokių metodų yra reklama interneto kataloguose.

Google nuomonė apie internetinius katalogus yra tokia - jie yra pasenęs ir nenaudingas būdas ieškoti paslaugų tiekėjų. Viena vertus - kodėl interneto vartotojas turėtų eiti į katalogus, jei jis gali tiesiog "pagooglinti". Dėl šios priežasties dažnai interneto katalogai paieškos tinklų yra traktuojami kaip "nuorodų ūkis" - vieta kur SEO specialistai ateina patalpinti nuorodų, tačiau nesukuria jokio naudingo turinio. Nereikia nei sakyti, kad tuomet Google vertina šias nuorodas kaip nenaudingas. Kodėl tuomet mes manome, jog internetiniai katalogai yra vertas dėmesio išorinio SEO šaltinis? Ogi todėl, kad nevisi katalogai yra vienodi. Puslapiai kaip rekvizitai.vz.lt sukuria daug papildomo, vertingo turinio, talpina informaciją apie Jūsų įmonę ir jos veiklą. Todėl nuoroda iš tokio puslapio gali būti labai vertinga. Kiti, forumo tipo puslapiai dažniausiai rikuoja įrašus pagal temą, todėl patalpinę savo svetainės adresą ten gausite kokybišką ir tema susijusią nuorodą. Galiausiai, daug skaitytojų turintys forumai kaip reddit.com gali pritraukti susidomėjusių Jūsų svetaine lankytojų net jei ir nekilstels svetainės aukštyn.

Vienas iš SEO specialistų mėgiamų metodų yra mainai nuorodomis į tarpusavio puslapius. Ši strategija yra ne tik nerekomenduojama, bet gali net pakenkti abiems besimainančioms svetainėms jei daroma neteisingai. Pirmiausia, nuorodų mainai yra vertingi tik tuo atveju, jei svetainė iš kurios gaunate nuorodą ar ją siunčiate yra susijusi su Jūsų veikla. Google klasifikuoja svetaines į virtualius "miestus" pagal jas jungiančias nuorodas. Tad jei Jūs prekiaujate kava, tačiau puslapiai su kuriais Jūs keičiatės nuorodomis rašo apie šokius, krepšinį ir žiemos sportą, šie ryšiai apgyvendins jus ties tema apie sportą. Ne tik tai neturi nieko bendro su kava, bet ir sukuria turinio konfliktą tarp puslapių su kuriais bendraujate bei Jūsų pačių. Dar blogiau, jei Jūsų internetiniai draugai yra prastos kokybės. Keisdamiesi nuorodomis prisiminkite seną lietuvišką patarlę - su kuo sutapsi tuo ir pats tapsi. Ta pati taisyklė galioja ir perkant nuorodas iš kitų puslapių. Vienintelis skirtumas kad vienos krypties nuorodos yra galingesnės - vienpusė nuoroda iš kokybiško puslapio bus vertinama daug geriau nei nuorodų mainai su tuo pačiu puslapiu.